23.9.20

13.08 Ümber Võrtsu 1. päev


 2 aastat on möödunud eelmisest (ja minu esimesest) üksinda rattamatkast ning nüüd sai jälle asjad pakitud.Erinevatest variantidest jäi sõelale ümber Võrtsjärve tiir. 2003 aastal oli roheliste retk ümber Võrtsjärve vastupäeva, alguse ja lõpuga Viljandis. Sellest on aga piisavalt aega möödas ja mingu alguspunkt ka teine, lisaks tegin tiiru päripäeva. Start jäi õhtu peale ning esimene peatuspaik oli Arula ja Puka vahel asuv 211m kõrgune Sannamägi.

 Mingi vaade sealt tõesti on aga osaliselt juba mets varjab vaadet. Mäe tipus oli veel vanast ajast jäänud mootorsaaniraja viit, saaniradu pole enam ammu.

 Peale Pukat valisin juba teekonda väiksemad teed kuhu ma tavaliselt ei satu, nii jäid silma ka heledad lehmad kes väga meenutasid "Läti siniseid" lehmi, keda veel vähesel määral Kuramaal kohata võib. 

Võrtsu äärde jõudsin Pikasilla Vooremäe linnamäe juures. 

Seal olin küll kunagi autoorienteerumise käigus käinud kuid see oli väga põgus visiit. Nüüd avastasin sealt päris korraliku puhkekoha ja kuigi läbitud oli alla 40km ja kellgi polnud veel palju, siis jäingi sinna laagrisse. Lihtsalt ma ei uskunud, et edasi minnes lähiajal miskit samaväärset kohtan. Tuulevaikse ilma tõttu julgesin ka lõkke üles teha kuigi söögitegemiseks kasutasin ikka priimust.

 Lõkke ääres aga kuivatasin rattakingi, need olid heinas märjaks saanud.

 Teeleasumine oligi viibinud vihmade tõttu ning kui vihm umbes 16.00 järgi jäi siis peale seda Otepäält startisingi. Laagripaik tasus end ära mitte kedagi peale minu sinna ei sattunud ja sain hommikuni nautida vaikust.

Kommentaare ei ole: