28.3.24

18.02 Tartu maraton

Üleelmine aasta sai järjest 20 pikka Tartu maratoni täis ning eelmine aasta tegin lühikese maratoni virtuaalselt. Seekord läksin esmakordselt Arulasse lühikese maa starti. Enne aga tahtsin näha milline reaalselt rada ja suusajälg on peale külma ööd ning läksin rollekale vaatama kui esimesed Nüpli äärest Servamäele keeravad. Rada oli jäine.

Arulasse jõudes küsis üks tuttav, et kas mul sidemed on kaasas?  Põhjuseks see, et esimese otsa sõitjatel olla mitmetel näod verised olnud. Valida sai 2 stardigrupi vahel, kas alla või üle 3h. Mina sättisin end selle esimese grupi lõppu. Hea oli muidugi see, et stardiajana läks kirja reaalne stardijoone ületamine, seetõttu õnnestus päris palju kohta parandada. Arula start on tegelikult päris vastik, kohe allamäge, siis räme tõus ja sama räme laskumine, üksi poleks probleemi kuid massiga on see murekoht. Sisuliselt stardijoonest sai sahka lastud, siis käärtõus kus mõned ikka väga idiootseid liigutusi tegid, näiteks üks naine kes diagonaalis üle 3 või 4 raja liikus ja teistele suuskadele astus. Mäetipus nägin, et vasakus servas on osa rada ilma jäljeta ja seal oli hea sahka laskuda ilma ohuta, et keegi jäljes selga tuleb. Saingi edukalt alla. Eks seda rahvast kitsal rajal palju oli kuid piisavalt vahet hoides õnnestus puhta nahaga pääseda, libisemine polnud ka nii ideaalne kui mõned aastad tagasi.
Meegaste laskumisel oli minu ainuke tõsisem moment kui ees kõrvalrajal keegi end pikali viskas (kukkumiseks mingit põhjust küll polnud). Tema kepp oli risti üle minu raja, hüüdsin, et tõmbaks kepi ära aga selle asemel tõstis ta selle üles ja teravikuga otse mulle reide, õnneks hoidis ta keppi nõrgalt ja see torge mingeid tagajärgi ei tekitanud. Minul puudus sellisel kiirusel igasugune võimalus kokkupõrget ära hoida.
Pidamist suuskadel jagus kliistriga ja samas ei seganud see ka libisemist. Rada polnud nii korras kui enne sula ja olid ka mõned lausa siledad kohad, eriti Palu ja Elva vahel, seal ju tavapäraselt lund vähem.
Tulemuseks 175. koht 909 startija hulgas ajaga 2:09:29, vanuseklassis 9. koht. Pilt Sportfotos.
ja üks pilt suurest söögisaalist mis püstitatud finišisse Elva mändide alla