27.11.23

08.08 Soome 2. päev

2. sõidupäev 928km, Jüväskülä juurest Norra piirile Kilpisjärvele.

Esimesed porod ilmusid teepeale alles sadakond kilomeetrit peale polaarjoone ületust.
Mets muutus madalamaks ja maastik laugemaks

Päikseloojang pimedust ei toonud
Üllatasid väga pikad teeremondid, pea paarsada kilomeetrit oli asfalt kümnete kilomeetrite pikkuselt üles võetud ja tuli sõita killustikul. Tavapärase 100km/h piirangu asemel kehtis 80. Waze ei teadnud piirangutest mitte midagi ja näitas lubatud kiiruseks jätkuvalt 100. Kui Eestis oled harjunud, et Waze pidevalt millegi eest hoiatab, siis sel reisil oli näha, et neis riikides on infot palju vähem, suured löökaugud, lambad teel, mõned loomalaibad, midagi neist polnud rakenduses märgitud. Siiski üks kord Norras tuli hoiatus Politsei eest ja see oli ka ainuke kord kui Politseid kiirust mõõtmas nägin.
Madalama rehviprofiiliga autodel oli selle killustiku peal probleeme, mitmed õnnetud seisid katkiste rehvidega teeääres. Kuna tänapäeval varurehvi enam pole, siis peab abi ootama ilmselt päris kaua.
Mitu tundi varem asfaldil meist mööda kihutanud Tesla ja MB matkaauto aga tulid killustikul selgees vastu, sõitsid 30-50km/h. Usaldasin oma kulunud Barum Bravuris 4x4 rehve piisavalt, et neist omakorda mööduda.
Soome ja Norra piiripunkt tundus väljasurnud
Väike tee mäest alla Galggojärve äärde kuhu iOverlander soovitas head ööbimiskohta. Üks Saksa numbriga matkaauto oli juba ees kuid ruumi jagus vabalt.

Kommentaare ei ole: