15.11.23

06.08 Suveseikluse pähklijutt

Pähkli vihjeks oli seekord aerofoto naerunäost ja soovitus minna sinna tallu ning üles otsida puuriidamaja.

No Johanil oli kohe selge, et tegu Lutsu taluga aga ega me rohkem sel teemal ette ei võtnud enne kui laupäevased punktid kõik võetud said. Lutsul olid viidad suveseikluse logodega väljas

ja puuriidamajas ootas pakk kaarte.

Tegemist oli statsionaarse MOBO raja kaardiga mida oli veidi modifitseeritud. Johan avas telefonis MOBO äpi ja leidiski, et osa punkte kattus MOBO punktidega, osa mitte.

Seikluspäevade jooksul olime saanud legendide vastusteks oma äppi mõningaid tähti ning algul tundus, et neid tuleb kombineerida nüüd rajal leitavatega. Kaardi mõõtkava 1:5000 ajas veidi segadusse kuna tavaliselt orienteerumise kaardid ikka 1:10 000 on. Sellest ka väike eksimus raja alguses, hiljem tuli veel üks komistus sisse aga seal oli ilmselgelt kaart veidi vananenud ja ebatäpne. See küll ei seleta seda, et keegi meist peale minu ei märganud raja kõrval helkuritega MOBO raja posti ning kõndisime sellest lihtsalt mööda. Peale väikest ekslemist sai Johan sihi kätte, tegime tiiru tagasi, vaatasime üle selle märkamata jäänud punkti ning jätkasime teekonda. Nüüd avastaski Johan, et autoorienteerumise tahvlid tähtedega on ainult neis punktides mis ei kattu MOBO kaardil olevate punktidega, seega jätsime osa rada vahele ja võtsime ainult vajalikke. Kui rada läbitud, siis läks miski 5min kui Monika teatas, et tähtedest kokku saadud sõna KATŠKII annab Googles vastuseks karjapoiste kiviveeretamise mängu mida mängiti just siin lähedal asuva Soome Laiakivi juures.

Samal ajal meiega oli Lutsul ka Oh ja Ah tiim kuid nemad jäid veel arutama. Johan uuris minult veidi selle kivi juurde lähenemise kohta ja varsti olimegi kohal. Gert oli keelanud Tartu maratoni rajal sõitmise, seega jätsime auto eemale kuigi kivi suunas oli sisse niidetud auto laiune tee ning raja viimane osa üle heinamaa jalutamiseks sobiv teerada. Kivi oli olemas ja stendi taga ka pähklit tähistav tammetõru pilt, TEHTUD.

Küll teatas äpp, et aeg on täis, oli ju kell üle 3.00 kuid pähkel pidi olema avatud hommikul 7.00ni. Saime hiljem pähkli ikka kirja.

Lõpetamisel siis Mare avaldas, et mina olin pähkli autoriks, see oli olnud seni saladus ja meie tiimist ei teadnud seda keegi, isegi ei näidatud erilist kahtlustamist välja kuigi olin seda kartnud. Tüdrukud küll olid imestanud veidi, et ma pähkli teemadel väga sõna ei võta kuid sinna see oli jäänud ;-)

Millalgi enne suveseiklust pakkusin Gertile välja mõned asjad mida ette võtta Suveseikluse käigus, näiteks Tehvandi torni ronimine, millest küll asja ei saanud kuna varustust valdav klubi polnud sel päeval valmis tulema kuid tornis sai treppepidi siiski käidud ja sellegi leppisin ma Tehvandiga kokku. Lisaks oli mõttes Lutsul orienteerumisrada ja veel mõned kohad. Siis  pakkuski Gert, et tee pähkel. Mõtlesingi siis pähkli panna Soome Laiakivi juurde ning selle leidmise vihjeks sai orienteerumisrada Lutsul. Kõigepealt Käisime Mirjamiga läbi terve MOBO raja, see oli üle 6 km ja aega kulus 2:40. Sai selgeks, et see on ikka liig, lisaks on rada vana ja osad punktid ikka väga võssa kasvanud. Tegin rada lihtsamaks, asendasin osad punktid AO tähistega, et sõna KATŠKII kokku saaks ja käisin siis ise raja läbi, 4,6km ning aega läks 1h.

Ikka tundus raske, eriti ehk neile kes orienteerumisega ei tegele. Lihtsustasin veel, pikkuseks sai 4km ja läbi kõndimiseks kulus 45min, see juba sobis. Rada tehes olid heinamaad Lutsul niitmata ja tuli vööni heinas kõndida, Suveseiklusele eelnevatel päevadel aga käis niiduk ja rada muutus palju lihtsamaks. Samuti niideti vihjepildi ümbrus, naerunäo enda olin mõned päevad varem ise trimmeriga üle käinud, et see teepealt paremini paistaks.

„Kahjuks“ juhtus sama ka Soome Laiakivi ümbruses. Kunagi varem pole sinna viiv tee olnud niidetud ja ka üle heinamaa kivini viivat rada polnud kunagi varem olemas, olin alles kevadel seal rattaga luurel käinud. Maaomanik lihtsalt arendab oma talu maadel olevat Soome matkarada ja nii juhtuski, et pähklisse jõudmine oli muutunud palju lihtsamaks kui planeerisin.

Algne mõte oli ju jõuda maratonirada pidi viidani mis näitab Soome matkarajale ning sealt kivini minna.

Nüüd aga sai pea 500m lühema teekonnaga hakkama. See kivi on Otepää kõrgustiku suurim kivi ja üsna vähe tuntud, seepärast see ka pähkliks hästi sobis. Kusjuures netist otsides on mõnes kohas see kivi kaardil väga vales kohas, kuid õnneks meie selle vea otsa ei komistanud.