24.3.23

19.02 Mäesuusatamine Gudauris


Hommikune vaade Kazbekile

Hommikul gondel jälle ei töötanud. Tegelikult töötas aga peale ei lastud. Eile oli remonditud diiselgeneraatorit ja just nüüd pidid tulema mingid natšalnikud Tbilisist kontrollima ning kedagi üles ei lastud. Sõitsime jälle bussiga teisele poole mäge. 
Täna sõitsime juba rohkematel radadel ja sai selgeks, et asi on ikka väga niru, oli kohti kust ilma suuski rikkumata isegi üle ei saa. Olime just jõudnud ühte alumisse tõstukijaama kui tõstuk seiskus, veidi hiljem jäid seisma ka teised tõstukid, selgus, et suusakeskusest oli vool kadunud. Õnneks me jäime napilt maapeale sest ei kadesta üldse neid kes üle tunni seal külma tuulekäes kõlkusid.
 Päeva teises pooles avati ka põhjapoolne nõlv ning sealgi oli paar väga halba kohta kuid muidu oli see päris mõnus. Kui ennelõunat oli isegi päikest näha, siis pärastpoole läks aina rohkem pilve. Kokku sai sel päeval suuskadel ja tõstukitega läbitud 41km. 
Alla saime juba gondliga sealtsamast. Põhjapoolsel küljel gondlijaamas on Pirni baar.  
Kuna Sergei ei käinud Kutaisis öösel meiega hatšapuri ja hinkaale söömas, siis tellis ta nüüd siin hatšapuri ja peaks mainima, et sellise suvalise suusabaari kohta oli see väga hea.
 Kohe pakuti ka meile tasuta tšatšat, kohalikule ei mahtunud aga kuidagi pähe, et on inimesi kes alkoholi üldse ei taha. 
Samas külas kust põhjapoolt gondel üles läheb, asub ka tohutu tööstuskompleks. Kuna see maantee on transiitliikluseks väga tähtis, sisuliselt ainuke pääs Venemaalt Euroopasse, eriti praegu, siis ehitavad hiinllased seal tunnelit mäe alt läbi, et ei peaks suusakeskuse juurest üle kuru veokid ronima. Praegused tunnelid ja laviinigaleriid on nii kitsad, et pidevalt reguleeritakse liiklust, veokid korraga mõlemas suunas sõita ei saa ning vahepeal pannakse ka väiksematele liiklus kinni. 
Veokite järjekord Tbilisi suunal, kui kitsaks siin läks on näha postituse alguses olevast videost

Nüüd tagasitulles leidsin netist täpsema info selle ehituse kohta ja see pole mitte ainult üks tunnel vaid kokku 5 tunnelit ja 5 viadukti mis peaks liikluse ümber suunama. Valmis peaks see tohutu projekt saama 2024. 
Igatahes kirjade järgi on ametis Hiina raudteetunnelite ehitusfirma ja näha oli, et tunnelidetailid valati betoonist kohapeal. Suur osa veokitest mis seal toimetasid olid ka Hiina päritolu, Foton näiteks.
 Silmajärgi hinnates mingit 40t kaalupiirangut seal küll ei olnud. Samuti oli koorma kinnitamise osas palju puudujääke.
Venemaa poole veetakse mõlkis autosid
vabakäigulehmad maanteel

Kommentaare ei ole: