19.7.22

04.05 Madeira 4x4 safari

Kõik PILDIDTEEKOND  Kõik Madeira AUTOPILDID

Selle päeva plaanis oli maasturitega tiir mägedesse. Valikus oli 2 valget ja üks must Defender 110, mina valisin selle viimase. Selgus, et tegu on selle safarifirma kõige uuema masinaga, ostetud eelmisel aastal aga peale 9 kuud kasutamist on piduriklotsid, kettad kõik juba vahetatud, lihtsalt mägedes kauem need ei kestagi. Taksod ja bussid muide pidid siin ülevaatusel käima 60 PÄEVA tagant... Nähes neid teid, ei tundugi see just ülemäära tihti...
Inimesed elavad mäekülgedel, vahest on katus teepinna tasandil, antud juhul isegi 3m allpool aga parema vaatega parkimiskohta oma autole annab otsida. Katusel parkimine oli päris levinud.
Kuna turiste käib palju, siis on ka safarifirmasid palju, mõned firmad eelistasid näiteks Dicovery mudeleid




Kaugeim peatuskoht oli jälle vaade Nunnade orule aga teisest suunast.
Selle auto juht oli Eddy (oletan, et seda nime umbes nii kirjutatakse..) Ta rääkis, et autod on iga päev sõidus ja temal pole juba 3 nädalat ühtegi vaba päeva olnud. Koju autoga minna ei tohi, seisavad firma garaaažis. Sellel ja ka enamusel teistel safariautodel oli presentkatus, ilmselt tehakse see ümberehitus kohapeal sest firma facebookis on selle auto pilt pele ostmist ja siis on tal veel tavapärane katus.
Puhkekoht
See redel on banaaniraudtee, kasutatakse suurte banaanikobarate transportimiseks. Ka meie autojuhi isa oli põllumees ja nad kasvatasid banaane ja suhkruroogu. Suurim kobar mille tema oli "korjanud" kaalus 120kg. Kui tavapärased kobarad pidid minema kokkuostjatele, siis eriti suured müüakse hotellidele kus need üles riputatakse ja külastajad saavad siis ise kobarast banaani võtta. Banaanid on siin saarel väiksemad kui oleme harjunud poes nägema, siin ei kasutata taimemürke ja seetõttu ei vasta ka banaanid euronõuetele. Suhkruroog annab aastas ühe saagi, banaanid valmivad aastaringselt aga näiteks avokaadod annavad 4 saaki aastas. Siin ju puudub meie mõistes talv, soe on aastaringi.

Kuna sattus kuiv aeg olema, siis pori me seekord ei näinud ning ekstreemsus piirdus väikeste järskude ja kiviste metsateedega, siiski kinnitas juht, et vihma ajal võib 20 minutine teekond aega võtta ka 3 tundi.
Eurorahade toel on saarele tehtud palju tunneleid ja kiirtee tüüpi viaduktidega teid, enne tuli keerutada väiksemaid teid pidi.
Vaade ookeanile
Kahju, et see sõit nii lühike oli aga näha sai ikka rohkem kui suure bussi aknast. Materjali veel ekstreemsemateks sõitudeks seal saarel jagub.


Kommentaare ei ole: