18.2.21

13.02 Autoorienteerumine "100 ja seened"

 2021 aasta autoorienteerumise karikasarja 1. etapp oli ühtlasi talve jooksul toimunud Hulkuri virtuaalreaalse kontaktivaba karikasarja lõpuks. Toimus see Märjamaa ümbruses, keskusega ühes väga vanas ja väga külmas spordisaalis. Kogunenud oli 21 tiimi kes jagunesid kahte klassi: AO ja hulkurid. Hulkuritel veidi lihtsam kaart aga üks lisaülesanne, AO klassis saime stardihetkel 2 A3 formaadis kaardilehte kus oli 100 punkti. Kaart ise pärines mõisate ajastust, ehk siis 100+ aasta tagant. Meil kulus täpselt 10min, et aru saada kus me üldse olema ja kuhu me minna tahame. 

Vaadates kogu kaardile kantud maaala ja punkte, tekkis mul kohe küsimus, et kas Neemel on väga igav olnud või mingi muu põhjus, miks ta nii palju tühja tööd on teinud? Tundus võimatu, et 4,5 tunni jooksul saaks võtta rohkem kui pooled punktid. Ja mul oli õigus - ainult 2. koha saavutanud Mulgid suutsid võtta üle 50 punkti. Tahaks nüüd statistika mõttes teada kui palju oli neid punkte kus ei käinud ükski võistleja? 

Kohe stardi juures oli punkt 43 aga see osutus ikka päris mööda olevaks. Nägime neid sambaid küll, kuid kaardil oli märgitud teine koht ja nii otsisime ikka vastust kõigepealt sealt ettenähtud kohast. Kui sealt mitte midagi ei leidnud, siis alles läksin sambaid kontrollima ja saime vastuse kirja. Hinnanguline vahemaa kaardil olnud punkti ja sammaste vahel oli ca 175m. Kusjuures iga pööre võttis seal tohutult aega autoga, kogu aeg kuskil mõni auto tuli aga väga aeglaselt ja nii pidi päris palju ootama. Raske uskuda kuid see punkt kulutas meilt 13 pikka minutit... 

Järgmisena suundusime punkti 42, see oli ilmselgelt "linnast väljas" aga ühtegi asula lõpu märki ju polnud. Selliseid kohalikke teid kasutasime võistluse jooksul korduvalt ka hiljem. Nüüd kui asulates on kiiruspiirang märgitud ja võid trahvi saada, on see üks lisavõimalus kaarte segada, kes tabab kiiremini ära mis on õige piirang. Asulast väljudes ehk kaotad lihtsalt aega pikalt 50 sõites aga kui sammoodi asulasse sisened ja 90 kiirusega peale lendad? Lahenduseks on näiteks Waze mis (enamasti) õiget piirangut näitab aga kuna navigeerimiseks on see kasutuskõlbmatu oma olematu kaardi pärast siis ei taha nagu ekraani raisata sellele. Ja Waze võib ka eksida, eelmine aasta Saaremaa võistlusel oli näiteks piirkond kus Waze näitas lubatud kiiruseks 9 km/h.

Hajutamine oli korraldajal hästi õnnestunud, kaasvõistlejaid nägime ainult mõned korrad selle rohkem kui 4 tunni jooksul. 

Stardis anti hoiatus, et teed on kitsad ja kui sellisel keegi vastu tuleb, siis peab keegi 400m tagurdama. Teed olid küll kitsad ja metsateed ka osaliselt lahtilükkamata, sõita sai ainult ettesõidetud jälgedes aga vastu kedagi õnneks ei tulnud. Suuremad kõrvalteed ehk enamik trassist oli jäiseks sõidetud lumi, kiirus püsis seal 70 piires, üle selle isegi naelrehvidega ei riskinud.

65 oli viisnurkne punkt ehk lausa 9 punkti väärt, sõitsime algul õigest teeotsast mööda kuna punkt tundus olevat kaugemal kui teeääres olev arusaamatu RVL viit. Paarsada meetrit tagurdamist. Korra vajus ratas rööpast välja ja tõmbas kraavi poole kuid sain pidama ja tagasi rööpasse. Punkti läks Johan joostes, sest metsasiht sinnasuunas polnud minuarust sõiduautole enam sobilik.

 66 oli samas kandis olev punkt, sealt edasi aga tee otse Vana-Vigala asulasse, Raba tee nimetusega kohalik tee. Mõned olid sihiristis ringi keeranud kuid ka edasi läksid jäljed. Jätkasime mitusada meetrit, asula lähenes aga tee muutus halvemaks, põhi hakkas juba vastu rööpaid käima ja need rööpad polnud enam lumi vaid külmunud muda. Läksime jalgsi luurele ja selgus, et paarkümmend meetrit edasi on asi juba palju hullem, peab tagasi minema.

 Olime nikerdanud juba paarist kahtlasest kohast läbi ja ma kahtlesin kas on võimalik sealt tagurdades läbi saada, otsustasin ühes kraaviristis auto ringi keerata. Ega ruumi polnud aga paarikümne sentimeetri kaupa nikerdades see siiski õnnestus Johani juhatusel.

 Olime kaotanud ca 15min. Tagasiteel oli veel üks kainestav moment kui lumerööpast välja vajusin ja eurokraavi külgetõmbejõudu tunnetasin, andsin gaasi ja nelivedu päästis tagasi rajale.

Ühe punkti juures olid Dodekaeedrid parkinud oma auto teelt kõrvale ja ilmselgelt tehasest poolfabrikaadina väljunud liikur millel pooled ratastest tühjalt kaasa veerevad, ei saanud enam väikseski lumes liikuma. Natuke labidat ja lükkamist ning tüdrukud olid tagasi teepeal. 

Enamus konkurente oli ilmselt valinud vastupidise ringi ja nii hakkasime just lõpupoole rohkem teisi autosid nägema.

Hoolimata puhkepäevast tuli ühel kitsal teel ka suur auto vastu

Üks huvitav allee jäi ka silma

Ja üks värvikirev silt mis KP-ks oli

Ühe punkti märkimisega oli ka probleeme, see laev taluhoovis, polnud kasu edasitagasi sõitmisest ega esialgu ka lähemale jooksmisest, ikka ütles äpp, et oled liiga kaugel. Mõneminutise ajakaoga sai siiski ka see võetud ja otsejoones finišisse suundutud. Auhindu jagus igale tiimile ja autasustati ka viimastel kuudel toimunud Hulkuri virtuaalse karika võitjaid - neid kes olid viitsinud üle Eesti erinevatesse kohtadesse sõita pilti tegema. 

Võidu viisid oma kodulompi kaasa maskeeritud Libekalad :-)

TULEMUSED  Meie teekond  Meie läbitud teekond oli 172km.


Kommentaare ei ole: