10.3.17

25.02 Tartu maraton

Esmakordselt toimus maraton lumepuudusel kunstlumest rajal Tehvandil mis kombineeriti osaliselt olemasolevatest radadest ja osaliselt tehti uut rada juurde. Mina olen seisukohal, et see oli igatahes parem variant kui maratoni järjekordne ärajäämine. Läksime Johani ja Taaviga starti laupäeval 15.00 ning tagantjärgi tean, et see oli hea otsus, sest see oli parimate ilmaoludega sõit. Nii laupäeva 2 varasemat kui pühapäeva 3 sõitu olid lume- või vihmasajus ning tugeva tuulega, meil aga tuli isegi päeike välja. Sõita tuli 5,5 ringi, ehk siis Ansomäel tuli käia 6 korda ja hüppetorni juures hobuseraua tõusul 5 korda. Kogu raja raskeim tõus oli ehk staadionilt Kunimäele, seal ühel ringil Teearu Karl ergutas mind ja hüüdis naljaga, et see on ebaõiglane, et amatöörid peavad seda tõusu 5 korda võtma kui nädal varem MK etapil profid ainult 3 korda seda sõitsid :-) MK kavas olid aga ka püksisääre ja Tehvandi tõusud, mida maratoonaritele ei pakutud, seda suusapuru poleks kokku suudetud enam korjata mis seal laskumistel oleks tekkinud, sest rajal oli ikka tohutul neid kes sel aastal esimest korda suusad alla said ja laskumistel väga hädas olid. Ühele sellisele ma isegi sõitsin otsa sest mõlemad kõrvalrajad olid hõivatud ja mul polnud võimalik ei pidurdada, ega kõrvale põigata. Õnneks lõppes see ainult ehmatusega ja jäime kõik püsti ja varustus terveks. Suuskade määrimine oli mul õnnestunud sest käisin 2 eelmist õhtut testimas ning kuigi olin oletanud, et kulutan 3h kanti aega, sain 34 kilomeetriga hakkama 2h ja 28 minutiga. Kahju, et enne meie starti rajamasin rajal ei käinud, seetõttu puudusid klassikajäljed tõusudel ja kuna öösel oli sadanud palju lund oli ka ülejäänud rada pehme ja üsna räsitud sellest päeva kolmandaks stardiks. Pidamine oli mul aga niihea, et oleksin võinud kõik tõusud jäljes sõita, nüüd aga tuli kääri astuda ning esimestel ringidel kippusin tõuse jooksma, siis tuli end rahustada, et kuhugi pole kiiret ja pole vaja ilmaasjata end väsitada. Joogipunktis ma ühtegi peatust ei teinudki, ainult 3 korral võtsin sõidupealt vastu pakutud jõujoogi. Väga tore võistlus oli ja sai end teistmoodi proovile panna. Statistika tagantjärgi on ka huvitav:
Oma sõidus sain 36. koha 193 lõpetanu hulgas mis andis M40 vanuseklassis 10 koha. Päeva kokkuvõttes olin 341. 1030 hulgas, vanuseklassis 66. Kokkuvõttes aga 1159. koht 2366 osaleja hulgas. Ma täpselt ei tea aga hetkel tundub küll, et see on mul kõigi aegade parim koht osavõtjate arvu suhtes. Tavaliselt olen ikka keskmisest tagapool olnud. Eks nüüd andis ikka tunda, et mul oli ca 360 km sel talvel sõidetud kui enamusel olid suusad maratoniks alles alla saadud.
TULEMUSED  Teekond GeoApes  PILDID Sportfotos 

Kommentaare ei ole: