8.3.17

13.02 Hyundai i30 Wagon

Kunagi varasemalt sai proovitud üht i20 luukpära, nüüd õnnestus paari päeva jooksul proovida i30 universaali. Tegemist oli 1,4 bensiinimootoriga Classic Plus paketiga kõige odavama otsa autoga mis on hetkel Tartu Topautos asendusautoks. Pimeduses võttis armatuurlaud vastu eredate siniste tulukestega nagu Volkswagenid, mingit erilist ekraani selles varustuses polnud, ainult raadio ja kellaaeg ning mõni funktsioon veel. See pisike ekraan oli aga meeletult ere isegi kõige tumedamas seades ja kui välja lülitasid noorkuu märgiga nupust siis olid automaatselt loobunud ka kellaajast - tobe. Olemas oli nii kiirushoidik kui limiit ning telefoni juhtimine roolilt, nuppude asetus muidugi erinev Suzukidest ja seetõttu esialgu harjumatu. Tagumised parkimisandurid tundusid ka toimivat kuigi nagu teistelgi autodel siis ajas neidki iga põõsaoks ärevaks juba kaugelt. Kliimaseadet polnud ja konditsioneer oli ühetsooniline. Istmed üllatavalt mugavad ja ruumi oli ka tagaistmel. Pakiruum samuti mahukas. Varurattast võis und näha, väike kompressor ja vaht pakiruumi põhjas on tänapäeval standardiks kujunenud. Üsna pika telgede vahe tõttu on sõit väga stabiilne ja maanteel lausa puhkab roolis. Numbrite järgi ainult 74kw andsid endast tunda siiski rohkemana kui S-Crossi suurem number ja jõudu oli piisavalt. Pimedas oli palju abi pööramisel süttivatest udutuledest mis päris palju küljele näitasid, samas kaugtuled näitasid küll kaugele aga kahjuks väga kitsa vihuga ja liiga palju paremale. Mäletatavasti kunagi proovitud i20 kaugtuled olid lausa nii halvad, et pimedas pidi auto enne kurvi seisma jätma ja siis taskulambiga vaatama minema kuhu poole üldse kurv keerab ja mis seal teiselpool on...
Kokkuvõttes jättis see auto juba päris hea mulje võrreldes selle i20-ga ja kui sõitmine piirdub maantee ja linnaga siis võib täiesti soovitada, garantii ju ka pikk. Maastikule sellega asja pole, lumisest tõusust läks peale stabiilsuskontrolli väljalülitamist küll metsiku kaapimisega üles aga jää puhul jäi lamellrehvidega hätta. Üks tuttav oma suht uue Dacia Loganiga oli aga nii hädas, et lõpuks esinduses õpetati teda ESP kaitset välja võtma sest tol autol isegi puudub nupp selle välja lülitamiseks...









Kommentaare ei ole: