19.3.17

11.03 AO Hulkur Lõunapiiri

Hulkuri autoorienteerumise sarja 5. etapp Lõunapiiri sai alguse Valgast ja lõppes Taagepera lossis. Metskassid olid seekord koosseisus Mirjam, Tiiu, Johan ja mina roolis. Kvalifikatsioon oli seekord midagi petanki laadset, pidi ca 4m kauguselt 4 kuuli mootorratta rehvi sisse viskama. Minul maandusid küll kõik 4 kuuli rehvi sees aga 3 põrkasid sealt välja.
Peale starti sattusime politsei puhumisreidile, kusjuures eelmisel Valga Hulkuri etapil 2a tagasi juhtus sama asi täpselt samas kohas. Õnneks oli politseinik mõistev ja pikalt meie aega ei kulutanud ;-)

Võistluse esimene osa oli valik Valga linnas. Seal läks meil veidi nihu selle auruveduri küljel olnud kirjaga mis mõlemal pool erinev oli ja meie just valelt poolt lugesime. Ajakadu oli ka Selveri parkla punkti leidmisel. Ülejäänud tulid lennult. Metsise hotellis oli vahefiniš ja sealt edasi algas jooneetapp.
Joonel old pildid ja mõned punktid märgitud kust tuli õigele küsimusele vastus leida.
 Sellega meil probleeme polnud, kuni Tiiu näitas üht läbi kivi olevat puust viita, et kas seda pole vaja. Johan arvas, et pole vaja, kuid kilomeeter hiljem muutis ta oma arvamust ja nii läks meie läbisõidu ja keskmise kiiruse arvestus sassi selle tagasisõidu tõttu. Keskmine kiirus pidi olema 30 aga nüüd sai hoitud veidi üle selle. Joone esimene osa oli Läti metsateedel ja need olid päris põhjatud, ESP tahtis ikka auto päris kohapeale seisma panna, samas välja seda ka lülitada ei tihanud, kuna järgmine kurv võis jälle lausjääs olla ja seal päästis see jälle päeva.

Mõtesime, et kuidas küll üheveolised ja madalamad autod hakkama saavad, meilgi käis vedrustus pauguga põhja ikka liiga palju kordi, eriti just jäistel lõikudel ja vett täis aukudes hoolimata väiksest kiirusest. Mingil hetkel lasime kiirust alla aga AKP-sse jõudes sai selgeks et mitte piisavalt, ikka olime 2 min varem jõudnud ja see läks kalliks maksma, teise koha ehk isegi.
 Joone lõpp oli Greete motellis, kust sai suurema valikukaardi.
 Üks punkt oli märgitud sinnasamma ja nii sai hotelli ümbrus läbi joostud, kuni ma märkasin akvaariumi küsimust ja Johani ning Mirjami sisse tagasi saatsin, mujal ei saanud ju akvaariumi olla. Hotellitöötaja käest tuligi vastus, et akvaariumis on 12 kala.
Järgmiseks läksime pika porise jooksuetapiga boonuspunkti järgi, kivi Emajõe kaldal rääkis sõjaajal jõe forsseerimisest. Veidi rohkem läks aega selle bussiliinide küsimuse ja peatuse märgi äratabamiseks, kusjuures mõnel läks sellega ikka eriti kaua aega. Mausoleumi juures piisas infotahvlist, Johanil jäi ikka sees käimata. Heitsin kaardile pilgu ja 2 järgmist punkti olid selged, Tõrva surnuaed ja selle tagune. Tuttav koht sest minu eelmise võistluse üks punkte oli surnuaia taga ühe puukujukese taga legendiga "võtmehoidja taga".
 Helmes olev mälestusmärk oli ka teada ja lihtne. Rohkem läks ehk aega Koorküla koobastega kui johan meid teiselepoole jõge juhatas ja siis oli päris pikk jooksmine, et õige koht leida. Paar punkti oli jälle piiriääres ja sealt tuli tükk maad tagasi sõita kuni sai suund võetud Taageperale. See kant oli minujaoks ikka päris tundmatu, osadel teedel sõitsin kindlasti esmakordselt. Porised, jäised ja uskumatult käänulised olid need, talud teeääres aga enamasti tühjad ja pikali kukkunud. Vastus oli juba käes kuid üks boonuspunkt sai Taageperas ikka võetud, 3 punkti jäi üldse võtmata.
Tulemuseks siis 3. koht Libekala järel. 2 nädalavahetust järjest võitis Kukemuna ja mina sain 3. koha.