20.6.21

29.05 Virtuaalne rattaralli

Tartu rattaralli läbimiseks oli mitmeid variante alates originaalrajast kuni jupikaupa soovitud distantsi läbimiseni. Kui eelmine aasta koostasin raja alguse ja lõpuga Otepääl, siis seekord ühendasin meeldiva kasulikuga ja finiši planeerisin Kolga-Jaani lähedale kuhu oli plaan minna. Algne teekond sai tehtud läbi Viljandi ja Leie, tarktee.ee aga muutis plaani sest Mustla ja Viljandi vahel ilmnes suur teeremont. Uus teekond läks läbi Elva Puhja, sealt Rannu kaudu Võrtsu äärde ja siis üles Kolga-Jaani ning lõpetuseks Järtsaare ring. 29. hommik oli sombune ja sooja ca 9C kuid päevapeale pidi päike välja tulema ja soojemaks minema.

 Kuni Elvani tuli ka teisi rattureid vastu, ühekaupa ja kambakesi. Selle ajaga oli ka päike välja tulnud ja võis juba ilmaga rahul olla. Elvas tabas esimene tagasilöök kui minu trassil oleval tänaval oli asfalt üles võetud, õnneks leidus alternatiiv. Enne Puhja jõudmist läks taevas tumedaks ja hakkas sadama, väikest hoovihma tõenäosust oli ilmateade lubanud aga sellega mis tegelikult juhtuma hakkas polnud ma arvestanud. Sadu tugevnes vahepeal päris padukaks ja polnud enam kuiva kohta riiete all, olin küll pannud kiivrile vihmakatte ja selga vihmajaki, kuid tegelikult olin üleni märg ja külm oli.

 Ma polnud kaasa võtnud mingit kaarti ega nutitelefoni, seega rada pidin jälgima mälu järgi, Annikoru juures tegi mälu esimese vea, leidsin otsema asfalttee kui kaarti vaadates olin planeerinud. Järgmine viga tuli Võrtsu ääres kui sõitsin välja rannakülani kuigi oleks pidanud varem ära pöörama, pöördekohas olnud Vallapalu viit ei tekitanud minus mingit äratundmist. Selleks ajaks olin juba päris külmunud, jalad olid külmast kanged. Mõtlesin juba katkestamise peale kuid just siis kui kõige hullem enesetunne oli, lõppes vihm, oli sadanud 1 tund ja 40min järjest. Päike hakkas ka kohe soojendama ja nii ma siis seal endise Rannu perearstikeskuse teeotsas võtsin ära vihmariided ja sõitsin edasi. Järtsaare ring oleks nüüd juba teekonda pikendanud, seepärast võtsin maad juurde Kolga-Jaanile ringiga lähenedes ja tegin Järtsaare poole ainult vajaliku edasitagasi otsa. Saigi vajalik 128km kokku, aega kulus 5h 19min.

GoPro salvestas kiirendatud režiimis esimesed 2 tundi, seega näha on ka ilma vaheldumine, ehk kuidas päiksepaistest sai paduvihm.



Kommentaare ei ole: