30.5.16

14.05 Hulkuri Otepää etapp



Otepääl ei toimu autoorienteerumisi just tihti, vähemalt viimasel ajal sest peale minu ja Mati pole siinkandis enam korraldajaid. Seetõttu oli eriti huvitav kui korraldaja tuli väljast ja sain ise olla osaleja. Kindlasti tahtsin kaarti lugeda, seega pidi Johan olema seekord piloot, Mirjam aga „raamatupidaja“. Üritasin ette ära arvata piirkonda ja kohti millega tegemist peaks tulema ja Otepäält Sangasteni oli minu oletus, päris täpne. Kivide ja infotahvlite osas ei teinud rohkem oletusi kui ainult selle Kommunisti kivi kohta. Õhtul enne võistlust Jüri juurde sauna sõites näitasin seda kivi Johanile ja Mirjamile ning tõstatasin küsimuse, et kas Jüri paneb selle sisse või mitte. Pani. Tegelikult kohe esimene punkt terve võistluse jooksul oligi see kivi. Jooksin küsimustelehega kivi juurde aga ükski küsimus ei sobinud, siis tuli Johan ja pööras lehe ümber, ma olin lugenud teise osa küsimusi. See kivi kummitab mind 2007a Suveseiklusest alates kui lahendasin legendi „7201 - We Dont Need No Education Otsitav koht jääb 1985 aastal Kommunistile püstitatud mälestuskivist pisut üle kilomeetri lääne poole. Siin viidi läbi 2007 aasta öise XDreami üks palju poleemikat tekitanud lisaülesanne. Veel teatakse seda paika suusamäena. Mäe otsast leiad elektrikapi. 301 03 ?? 1“
Tollal ei teadnud ma sellest kivist midagi, võib-olla sellepärast, et siis oli ta 3-st küljest võsaga varjatud. Kuna olin koos Johaniga osalenud aga sel Öisel Xdreamil, siis oli õige koht mulle teada ja selle kaudu leidsin hiljem ka Kommunisti kivi.
Edasi suundusime rollekat pidi aedlinna ja Otepääle. Punast pirukat ma siiski peast paika ei pannud, kuigi teadsin selle olemasolu ja ka perenaise nime. Õppeklassi sildiga oli asi selge, oma tänavat ma ju ikka tunnen ja teadsin, et endises teedeviletsuse majas on kaitseliidu õppeklass. Siiski ei olnud ma vappe sildilt pähe õppinud kuid kiire pilk möödasõidul kinnitas, et peale 2 kotka on seal karu. Ristsõnasse sai kirja üks. Nüüd tuli pikk ülesõit Sangastesse ja sealt tagasi Restu kaudu üle Harimäe ja Kääriku. Tegelikult Restu kooli oleks ju võinud peast panna kuigi päris maja juures polnudki ma käinud, samuti olin kindel, et järgmine punkt on Pülme sihtkaitsevöönd, on seal kõrval ju Pülme järv ja sealset maratonirada sai isegi sel talvel korduvalt nühitud.
Neeme kontrollis ristsõna ja teatas, et kõik on õige, see oli ootuspärane. Ulatas uue kaardi ja läksime järgmisele ringile. Seekord oli osa punkte ka Arula suunas, seega alustasime sinna suunda ja kõigepealt Lutsu teeotsa. Õige vastusega läks veidi aega ja siis helistas Neeme, et maha oli ununenud meie ristsõna. Johan läks tagasi selle järgi ja senikaua sain mina ka küsimusele vastuse. Mootorratast Arulas ma teadsin aga kirja külgkorvil ei mäletanud. Peale Meegastet järgmine punkt tundus tühi aga keerasime siiski ringi ning alles tagasisõites märkasin arheoloogiamälestise silti, sealt saime selle olulise Mõrsjakivi. Kurja koera sildiga taluväravat teadsin, olen ka ise seda kasutanud ühe AO fotopunktina kui koos Kraudiga sai veel korraldatud. Annimatsi vastust oletasin aga sai ikka kontrollitud, sama ka Hobuse väravaga, seal oli ainult küsimus, et kas oli hobuste või hobuse sest ka mäe kohta on neid mõlemaid nimesid kasutatud. Marguse baasi ja Tehvandi vahele jääval lõigul ma mingit silti ei teadnud, seega olin kindel, et see peab tühi olema ja oligi. Kitse Techne tankla katusel olin unustanud, koht ise muidugi väga tuttav, töötasin seal ju TPI-s õppimise ajal suvel Norra rattamatkaks raha kogumiseks. See oli aga 20a tagasi… Nüüd suundusime Vidrikele, seal on üks mu lemmikkohti ralli vaatamiseks. Tagasi Valga maanteele jõudes teatas Mirjam tagapingilt, et ristsõna on koos, kuid see õppeklassi sildi ÜKS ei sobi. Mulle tuli silt meelde ja kohe oli selge, et seal kotkastel pidid ju ka vapid olema teoreetiliselt…, ehk siis 6 lõukoera oli meil puudu ja õige peaks olema vist SEITSE.. Aga miks siis ÜKS õige oli Neeme väitel. Jäime seisma ja arutlesime veidi, oli ju Jüri maininud, et need tema koostatud laulu sõnad ja ilmselt siis ongi konks sees ja sõnad pole päris standartsed, et meid eksitada. Ei jäänud muud üle kui ikka Sangaste ringile minna. Ilmjärve kirikule tegime kolmekesi tiiru peale ja kõik said tulemuseks 23, kuigi Mirjam väitis, et see ka ei sobi, siis seda enam olime kindlad Jüri krutskites. 24 oleks õigem olnud ristsõna järgi. Sangaste surnuaed oli ühest Suveseiklusest tuttav, tagurpidi talusilt ka muidugi, teiselpool teed on üks ca 4m kõrge puutüvi mille otsas oli varem kure kuju, sellest ajast ka lindid ümber puu, kurge aga pole pea aasta seal enam, varemgi oli ta alailma kadunud, ilmselt siis ei suudetud korralikult kinnitada, et tuul maha ei ajaks.
Restu staadioni mälestusmärki olin samuti oma võistlustel KP-na kasutanud ning Sangaste linnamägi oli peas kunagisest suveseiklusest saadik, poleks olnud vaja möödagi sõita kui vaid Harimäe torni laudade sisselõikeid oleks peast mäletanud. Sinna torni panin oma esimese võistluse kohustusliku punkti mida pidi kompostriga võtma, päris mitmed kaardilugejad ronisid sellel 2004a äiksevihmasel juuniööl sinna torni 2 korda sest kontrollleht oli autosse jäänud ;-) See torn ise aga polnud algselt üldse sinna mõeldud vaid pidi asendama Hobustemäe roostetava metalltorni.. Pahatahtliku maaomaniku tõttu aga nüüd Pühajärve vaadet nautida ei saa ja selle asemel on meil vaade Harimäe otsast.  Kekkose raja sillal olevaid nimesid peast ei mäletanud.
Igaks juhuks otsustasime kohe finišeerides küsida selle õppeklassi loomade arvu kohta sest see ju kõik segaseks oli teinud, muidu oleksime Vidrikelt otse üle Sihva tagasi tulnud ja teepealt ka puuduva tühja punkti saanud. Selguski, et Neeme oli eksinud, see eksimus läks meile aga kalliks maksma. Kui oleksime sealt Vidrikelt otse ära tulnud, oleksime olnud kohal ca 30min varem ja sellest oleks piisanud et esikoht saada, 10min oleks varuks isegi jäänud. Meenub mõne aasta tagune Seiklusministeeriumi etapp Elvas kus politsei mind keset metsa puhuma pani ja niisama aega viitis 5min, esikoha kaotasime tookord 3 minutiga…
Seekord tuli siiski üks ülesanne veel lahendada, nimelt kaks tühja punkti joontega ühendada Leonhardi ja Mõrsjakivi punktidega, selleks kulus paar sekundit, veidi rohkem sekundeid kulus otsustamisele kas googeldame vastuse välja või läheme kohale, otsustasime minna. Rist oli ju Pühajärve sõjatamme juures, seega mingit mõtlemist siin enam polnud, tammelehega post oli mul ka silmeees, numbrit siiski polnud pähe õppinud.
Nagu Neeme ütles, siis see aasta tulemust enam ei mõjutanud aga võistluse potentsiaalse hea tulemuse luhtumise üle olen kurb küll… :-(
Aga kõik kellele meeldivad sellised autoorienteerumise üritused kus vastuseid tuleb taga ajada, on teretulnud Suveseiklusele Harjumaal www.suveseiklus.ee, seal saab ikka mitu päeva kive taga ajada ja mitte ainult kive.









Kommentaare ei ole: