29.12.21

09.08 Peipsi rattamatk


 Esimese päeva PILDID

Aasta varem tegin tiiru peale Võrtsjärvele, nüüd aga tekkis idee Peipsi rannikut lähemalt uurida. Loogilisem teekond on ülevalt alla ja nii sai alguspunktiks Poruni matkaraja parkla. Olime seal Suveseikluse raames korra käinud ja tookord Johan jooksis raja läbi, eelnevalt aga eksles koos teiste tiimidega veidi valel pool jõge. Nüüd oli RMK oma kaardile paranduse sisse viinud ja rada oli juba õigel pool jõge.

Matkarada osutus täisvarustuses matkarattaga aga väga raskelt läbitavaks ja jätsin selle pooleli.

Metsast välja jõudes liikusin suurt teed pidi lõunasse, Venemaa paistis teisel pool jõge.
Üks traktor lohistas puid suisa mööda asfalti

Ja hetk hiljem peeti mind piirivalvurite poolt kinni. Ju ma nägin siis kahtlane välja oma neoonkollases rattasärgis :-) Dokumente kontrolliti põhjalikult ja samuti päriti kust tulen ja kuhu lähen... Üks piirikatest oli keeleliselt sealt teistpoolt Narva jõge taustaga ja mõnda asja tuli talle üle korrata kuna ei saanud kohe kõigest aru. Sellegipoolest ühtegi etteheidet neil mulle polnud ja ei oska minagi seda lugu pahaks panna kuigi naljakas küll kui nii maanteel ilma põhjuseta kinni peetakse.
Vasknarva tuli spetsiaalselt sisse sõita geopeituse tõttu, ühe sealse aarde asukoha olin kodus puzzle kujul juba lahendanud ja nüüd oli vaja see ka ära logida. Asukoht muidugi suurima kohaliku vaatamisväärsuse lähedal

Viitadelt võis aga omale edasise suuna valida, reaalselt oli muidugi ainult üks tee asulast lahkumiseks.
Kui juba Võrtsjärv annab silmapiiri mõttes mere mõõdu välja, siis seda enam oli meri Peipsi, ainult vett maitstes saab aru, et miskit ei klapi.
Õhtuks jõudsin RMK Uusküla telkimisalale kus mitukümmend puhkekohta aga peale minu ei olnud seal kedagi. Samas olin ma tulnud läbi Karjamaa telkimisala ja seal polnud ühtegi vaba kohta, kõik olid matkaautosid ja telkijaid täis, enamuses sakslased. Uusküla asub maanteest põhjapool aga sellegipoolest on rand ainult paarisaja meetri kaugusel ja ujuda oli mõnus.
Päeva läbisõiduks kujunes 56km aga ma ju alustasin ka alles lõunaajal.

Kommentaare ei ole: