4.10.13

28.09 Suzuki SX4 S-Cross

Üle pika aja üks uus Suzuki Eestis. Ega peale 2007a esitletud uuemat 3ukselist Grand Vitarat polegi ühtegi uudist olnud sest Swift, Alto jne. mulle huvi ei paku. Kuigi samal ajal toimus Tartu Motoshow, polnud Topauto seal esindatud ja tegi oma esindustes perepäeva kus sai siis uustulnukat katsetada. Oma silmaga nhes oli ta veidi kenam kui piltidel tundus ja eriti soliidne oli sisemus. Armatuurlaud nägi kaasaegsem välja ja nahkkattega rool sobis kätte hästi. Roolil leidus ka rohkem nuppe, raadiole lisaks sai sealt sättida kiirushoidikut ja bluetooth käedvaba telefoniühendust. Nüüd on roolil ka lisaks kõrgusele võimalik sügavust seadistada, seda samuti varem polnud. Süütevõti puudub, on pult (mille sees küll tagavaraks ka võti, kuid luku asukohta müügimees isegi ei teadnud veel :-) mis võib olla vabalt taskus ja auto juurde jõudes vajutad ukselingil olevat kummist nuppu mis esimesel korral avab juhiukse, teisel korral kõik ülejäänud. Ka käivitamiseks piisab nupuvajutusest, esimene kord süüde, teine vajutus käivitus. Mootor on mudelipoolest isegi sama kui eelmine, kuid elektroonikat on muudetud ja kilowatte ka juures - 88, 79 asemel. Tõstetud on ka surveastet. Tegelikult praeguster uuematel SX4jadel on ka juba sama mootor. Kütusekulu numbrid on muutunud aga päris palju, uuel keskmine 4,6 vana 7,1 vastu. Kui nüüd arvestada et reaalsuses see number on ca liiter suurem, siis ikka jääb kulunumber väga soodsaks. Vana SX4 võtab keskmiselt 8 ringis. Kindlasti on see uue kütusekulu arvestatud nende nigela mustriga säästusõidurehvidega mis tehasest all. Salong on ka vaiksem, mootori hääl on päris summutatud ja nupust käivitades oli harjumatu tunnetada kas läks käima või mitte. Nelikvedu on ka uus, AllGrip nimeline, kui vanal oli 3 valikut (esivedu, automaatne 4 ja lukustatud 4), siis nüüd on valikuid 4: Auto - vaikimisi esivedu aga ise otsustab kui vaja ka tagasild taha lülitada; Sport - rohkem veojõudu suunatakse tagasillale ning üleüldse reageerib mootor gaasipedaalile kiiremini ja jõulisemalt (seda oli proovisõidul hästi tunda kui ühtlasel sõidul reziimi vahetasid, siis Sport puhul kiirus tõusis kuigi jalga pedaalil ei liigutanud); Snow - libedateks oludeks nagu talvel või ka kruusal; Lock - lukustab keskdiferentsiaali ning veojõud sildadel on võrdne (lülitub ise välja üle 60kmh kiirusel). Esiistmete vahel on liigutatav käetugi mis ehk vajab veidi harjumist ja kõigile ehk ei sobi, võiks olla rohkem võimalusi selle seadmiseks. Selle käetoe sees on aga suur laegas mille põhjas USB pesa. Sigaretisüütajaid on ees üks ja pakiruumis teine. Käigukanginupp ja mõned lülitid tundusid aga küll olevat pärit juba eelmiselt mudelilt. Iste tundus mugavam ja tagaistmel oli kohe tuntavalt rohkem (põlve)ruumi. Küll on taga valgust vähem, sest tagauste aknad on väiksemad ja kõrgemal. Tagaseljatugi on 2 asendis seatav ja pakiruumi katva mütsiriiuli esiots ülestõstetav, seega saavad tagaistujad vajadusel sõiduajalgi pakiruumist midagi haarata. Pakiruumi "keldris" on kitsam varuratas, selle peal madal 1. korrus ja siis alles tegelik põrand. Pakiruum ise muidugi on tuntavalt suurem kui enne - 430L 270L vastu. Ja kuigi S-Cross on 16cm pikem, on ta mass sama mis vanal 1245kg. Rehvimõõt 205/60R16 ja kliirens 19cm on samad. Kokkuvõtteks, kuigi välimus pole just 100% minu maitse, siis on tegu ilmselgelt hea autoga. Isiklikult mulle meeldib kindlasti rohkem see suki IV4 mis tulemas 2015a aga eks näis milliseks see muutub kui reaalselt tootmisse läheb.
Ega S-Cross oli ka ideeautona ju selline:
Rohkem pilte proovisõidupäevalt on SIIN

Kommentaare ei ole: