9.2.09

01.02 Nike Winter Xdream Kurtna

Jälle oli JIT-Team stardis ja jälle uue koosseisuga: Taavi ja Iljar nagu ikka aga kolmas liige seekord Reet. Mingi ühekordne kogemus suviselt Xdreamilt tal oli aga talvist mitte. Valmistusime seekord põhjalikult - suusad, räätsad ja muidugi tavalised jalanõud, rattad otsustasime viimasel hetkel maha jätta. Eelinfo Pannjärvelt tõotas palju suusaradu ja see vastas tõele, lisaks oli rajameister ka punktid selliselt paigutanud, et pea igale poole sai suuskadega. Alt läksid seekord ratturid - teed olid libedad ja järvejääl ca 10-15cm lund. Lumel oli koorik ja suuski kandis see ilusti, seega päris mõnus oli järvi ületada. Siiski ojad ja kanalid olid jäävabad ja tuli vaadata kust üle saab. Mainimata on veel see, et külma oli sel hommikul -20 ja see tegi kõik plastasjad rabedaks, minul purunes ühe suusasaapa kinnitus kohe stardis ja kaart hakkas pudenema esimeses punktis. Kõige kurvem aga oli see, et Taavi SI pulga kinnitusvõru purunes laskumisel ühest järsust nõlvast ja hoolimata meie seletuskirjadest finishis saime 60min trahvi.

Aga tagasi rajale. Tegelikult alustasime jalgsi, 2 punkti oli stardi lähedal ja joostes sai kiiremini. Kõige põnevam sündmus oli aga ehk see kui ühel hetkel leidsime end valel pool jõge või kanalit ja selgus, et järv kuhu see suubub pole jäätunud. Seega jäi üle minna tagasi või ületada jõgi käepäraste vahenditega. Ja loomulikult oli üks raudtoru üle jõe nagu tellitud. Jõgi oli umbes 5m lai aga toru asus paari meetri kõrgusel ja selle pikkus oli ehk 10m. Liiklus seda toru pidi käis juba mõlemas suunas ja võtsime end järjekorda. Alternatiiv oleks olnud mõnda lepapalki pidi minna aga need olid jääs ja suusasaabastega polnud lootustki püsti jääda. Nii saigi suusad torgatud seljakoti ja selja vahele ning kaksiratsi torul istudes end edasi nihutatud cm haaval, kerge see polnud, kuid Taaviga nii ikka üle saime. Reet aga jõudis järeldusele, et palk on nagu parem variant ja et mitte libiseda, siis võtti saapad jalast ja ületas palgi sokkis - lahendus toimis.

Lisaülesanne oli seekord snowtubiga sõit ja see ei nõudnud erilist vaeva, jäine rada oli kiire ja piisavalt pikk. Kokku suutsime siis 7h jooksul võtta 28 punkti 44-st ning läbisime 27,8km. Uskumatu oli see, et kogu ürituse ajal ei hakanud külm ja minul polnud probleemi ka väsimusega. Väga mega üritus oli. Paarile pildile jäime kah:
Taavi stardis

Läheneme teisele punktile
Ja Iljar finishis, Reet ja Taavi kohe järel.

Meie teekond kaardil on aga näha siin.