4.10.18

25.09 AO Tartu saladus

 Üle pika aja oli võistlus Tartus ning seekord sobis ka aeg, kuigi oli tegu teisipäeva õhtuga. Võistlus  oli tudengipäevade ürituste raames ja seega ilmselt enamus olid tudengid, vähemalt varasemalt autoorienteerumisega seotud isikuid ma ei tuvastanud. Seega oli päris üllatav, et konkurents nii tugev oli nagu tulemustest näha. Segadus oli kiirusreeglitega ja mulle jäi mulje, et ilmselt osad tiimid tõlgendasid kogu asulast välja jääva ala piirkiiruseks 90 olenemata liiklusmärkidest, muidu pole kuidagi võimalik see, et meist pool tundi kiiremini suudeti kõik punktid ära võtta. Träkke vaadates ei saanud ka taktika sellist vahet tekitada, kuigi näha oli, et mõistlik oleks olnud linnapunktid lõppu jätta, siis oli liiklus hõredam ja ummikuid vähem. Meie läksime rajale päripäeva ringi tegema ja taktika oli tavapäraselt võtta ette piirkond kus punktide tihedus suurim, polnud ju kindel kas kõiki jõuab korjata. 

Esimestes punktides oligi trügimine suur aga oli juba hilja suunda muuta. Enamus punkte tundus olevat hüdrantide sildid või asutuste territooriumite kaardid kust siis tuli vastus leida küsimusele. Vastusevariante oli ette antud 3 ning nendele vastavalt tuli saata äpiga A, B või C täht. Vastuste saatmiseks kasutasime minu vana Sony Xperia V telefoni mis on veekindel ning tänu ümbrisele ka üsna kukkumiskindel. Küll on ta piisavalt vana, et aku ilmutab väsimuse märke ja kui ekraan pole avatud, siis on mingis säästureziimis kus andmeside ei toimi. See säästureziim ilmselt segab ka GPS toimimist nagu tuli välja, sest korduvalt ei saanud me punkti lubatud 150m raadiuses asudes vastata kuna äpp teatas, et oleme rohkem kui 500m kaugusel. Ka träkil on näha need "kõrvalehüpped". Näiteks punktis 5 kulus meil vastuse saatmiseks üle 2,5 minuti. Järgmine koht kus kõvasti aega kaotasime, oli punkt 2. Suletud värav tänava ees, valvur ja kõrvalolev tee oli ilmselt valvuri autoga kinni pargitud. Joostes tohtis siiski minna ja Johan käis 5 minutiga ära. Kokku kulus selle lõpuks tühistatud punkti peale ca 5,5min. Pikem jooksmine oli ka 38 punkti kus polnud selge lähenemistee ja sattusime tupikusse. Kahjuks kattis seal kõrvalasuva punkti number 37 kaardil väga olulise osa kaardist ja see oli ka segaduse põhjuseks. Selliseid vigu peaks kaardi tegemisel vältima, punkti numbrid tuleb paigutada nii, et need ei kata ühtegi olulist detaili. Muidu oli kaart täpne kuigi ehk veidi liiga udune ja kribu pimedas kasutamiseks. Need on muidugi pisiasjad ja tulemust väga ei mõjutanud. 40 punktis läksin ise joostes üle ristmiku vaatama postkasti numbrit, mis pidi olema miskit 14ga algavat. Läks tükk aega kui sain aru, et postkastil ühtegi numbrit küll pole. Kui Johan juba ise joostes tuli, mõistsin, et ilmselt on mõeldud tühjendamise kellaaega. Nujah, veidi vale küsimuse püstitus ja omavaheline kommunikatsioonihäire kus läks kaduma sidekriips ning jälle ajakadu :-( Kontrollaeg oli 3h millest viimane pooltund lisaaeg hinnaga 1 punkt minutis, kõik punktid kaardil olid aga 3 punktise väärtusega. Õnnestus ilusti ilma lisaaega sattumata plats puhtaks teha. Tulemus polnud aga eriti hea, 6. koht 27 vabaklassi ekipaazi hulgas ja isegi 4 Youngtaimerit oleks meid edestanud, ehk 10. koht 36 hulgas. Eks ma pidasin kiiruspiirangutest ja märkidest ka piinlikult kinni kuid sellist kaotust ei oleks oodanud. Aga sellegipoolest võib rahule jääda.

Kommentaare ei ole: