18.9.18

16.09 Tartu Rattamaraton

10 päeva enne maratoni sai ostetud uus ratas, senisega olin sõitnud 18 aastat ja 21 000km. Sobiva leidmine osutus ülikeeruliseks ülesandeks, nimelt on 29" mägiratste puhul võetud suund ees 2 või ainult 1 hammasratta poole kuid kahjuks neist suurim on heal juhul 38, halvemal 36 hammast. Minu senisel 26" rattal oli ees 42 hammast ja kui vaadata 2013a Tehnikamaailma testi, siis tollal olid 29" rattad ka 42 või lausa 44 hambaga. Kuna üks põhilisi kasutusvaldkondi on matkamine, siis alla 40 hamba ei tulnud mul kõnealla. Veel oli mul tingimuseks pakiraami kinnituskohad, minimaalselt Deore komponendid ja õhkamort lenksult lukustusega nii jäigi sõelale Scott Aspect 910, ainukesena. Enne maratoni jõudsin sõita 155km ning selle jooksul üritasin leida sobivat sõiduasendit, lõikasin 72cm lensu 70 peale, lisasin sarved jne. Peapõhjus miks ratast vahetasin oli aga vana ratta amortiseerumine ja kuigi peale Läti matka sai tehtud suur remont - vahetatud vändad esihammakatega, tagumine kassett ning kett ja piduriklotsid, siis ees ootas mõlemate velgede vahetus mis pidurdamisel lihtsalt läbi kulunud.
Mõned päevad enne maratoni oli selle suve tugevaim vihm ning ka öösel enne starti sadas, sellest hoolimata oli üllatav kui märjad olid isegi kruusateed, näiteks Harimäe laskumine oli pealt plägane ja lausa libe. Samas sügavat pori nagu eelmine aasta, seekord polnud. Rada oli sarnane eelmisel aastale, ehk siis see muudatud Meegaste ja Astuvere vahel mis alates eelmisest aastast küll rada lühendas 1km võrra kuid 4km kruusa asemel oli 3km metsarada. Kuna eelmine aasta jäeti muda pärast välja Ansomägi, siis esimene osa pole otseselt võrreldav.

Stardis oli jälle ca 13-14C sooja ning päike paistis, päeval läks soojemaks aga mitte üle 18C, seega lühikesed püksid ning pikkade varukatega soe särk oli õige valik. Rahvas on palju paremini sõitma õppinud ja isegi stardis ei rahmeldanud keegi. Pidevalt jäin aeglasemate taha toppama ja mööda põikasin väga ettevaatlikult. Matule jõudsin 79 kohta ja 4min parema ajaga kui eelmine aasta. Andesse jõudes olin 1 koha kaotanud, samas kui eelmine aasta võitsin selle vahega 87 kohta, samuti olin seekord 2min aeglasem kui eelmine aasta. Ainuke seletus oleks ehk märjad kruusateed mis eriti laskumistel tõmbasid kiiruse alla sest libedal pinnal tundsin uue rattaga veel ebakindlalt ning tundus, et hakkab vibama. Vanal rattal on palju pikem stemm, seega suurem jõuõlg mis esiratast sirgena hoiab, seega pean proovima seda vahetada ja lootma, et ehk saan sellest veast lahti või on asi lihtsalt harjumises. Pukas kaotasin eelmisele aastale 51 kohta ja ajaliselt 1 minuti. Ande ja Puka vahel samuti palju kruusateid, seega pehme kruus tegi sõidu aeglasemaks. Nüüd tundsin, et jalad jäävad töntsiks ja kiirus kaob ära, ilmselgelt olin üle pingutanud kui eelmine päev auto Elvasse viisin ning siis 27km mööda metsa kruusateid tagasi tulin, olin enne seda ju veel ladunud ka 4rm puid riita... Astuverre jõudes kaotasin eelmisele aastale 82 kohta, üldaeg oli 7min parem ning etapp 6min parem, selgelt oli eelmine aasta metsalõikudel muda rohkem. Palul kaotasin eelmisele aastale 65 kohta aga aeg oli juba 5min parem etapil. Hellenurmes kaotasin 78 kohta eelmisele aastale aga olin 3min kiirem. Täpselt TP alale jõudes kuulsin teadustajat ütlemas, et saabusid ka lühikese maa liidrid, pilk üle õla ja 3 maanteeratturit tulidki hooga. Kuna mul polnud plaanis siin punktis tankida, (olin Astuveres võtnud jõujoogipudeli ning Palul veepudeli, siis jooki jagus) siis tõusin püsti ja spurtisin vasakus ääres punktist läbi, et mitte jääda kiirematele jalgu, oli ju parem rajapool hõivatud joojatega. Tundsin, et jõud on tagasi tulnud ning tõstsin tempot, võib öelda, et isegi alustasin lõpuspurti ca 11km enne lõppu. Kui eelmine aasta olin hoopis kustunud ja Hellenurmest Elvani kaotasin 21 kohta, siis nüüd võitsin 47 kohta ning aeg oli lausa 7min parem. Viimase etapi keskmiseks kiiruseks teeb see 24,6km/h. Ametlikus protokollis on minuarust vahemaad valed, seega sealsed keskmised kiirused ei päde, näiteks poolmaratoni ja pika maa viimased etapid on lausa 1km erinevad kuigi Palust alates oli ju rada ühine. Lõpptulemuses küll kaotasin eelmisele aastale 10 kohta kuid aeg oli 23min parem.
TEEKOND  PILT 

Kommentaare ei ole: