7.11.16

27.10 Suzuki Vitara proovisõit




Kuna oli Tartu Topautosse asja siis sai sealt ka pooleks tunniks uus Vitara proovisõiduks küsitud. Vitara on Eestis olnud juba tükk aega aga millegipärast polnudki ma sellega veel  sõitnud. Mingit pistmist kunagise Vitaraga mida mäletame politseiautodena ega ka Grand Vitaraga sellel siiski pole, lihtsalt nimi sarnane. Tehnikapoolest on tegu pigem teise kereversiooniga S-Crossist. Enamus detaile salongis ja ka nelivedu on samad. Proovisõiduk oli 1,4 turbo bensiinimootoriga kuigi on ka 1,6 ilma turbota olemas, ehk siis sama mootor mis S-Crossil. Sisse istudes jäi kohe silma, et kuigi esialgu tundub rool sama mis S-Crossil, siis nupud on veidi erinevate tähendustega, samuti on rohkem nuppe roolist vasakul. Antud isendil oli suure ekraaniga naviseade ja see toimis ka tagurduskaamerana, samuti piiksusid parkimisandurid. Adaptiivne kiirusehoidik pidi ka olema aga see jäi proovimata. Erinevalt S-Crossist oli nüüd ekaanil näha ka kiirus mis kiirushoidikul valitud. Siis´ki andmete hulk ekaanil polnud väga kasuks tulnud ja ülevaatlikkus oli sellevõrra väiksem, raske oli sõiduajal vajalikku infot tabada, see ehk harjuks kasutamisel sisse. Salong tundus kitsam, kuigi mõõtudelt see nii ei tohiks olla, lühem on aga küll ja see avaldub nii tagaismel kui pakiruumis mis on ca 50L väiksem S-Crossist. Jõudu sellel turbomootoril oli piisavalt, ilmselt ülearugi aga veidi häiris S-Crossiga võrreldes suurem müra sõidul ja eriti kiirendamisel. Siiski võib ka see olla harjumise asi ja lihtsalt mootori hääletoon natuke erinev, ehk veidi heledam. Sisemus oli päris kena, punase niidiga õmmeldud rool ja istmed ning samas toonis rõngad näidikute ja õhuavade ümber. Väljast oli aga tumehall auto mustade velgedega kuidagi üksluine, veljeservas oleks ka hädasti vaja olnud sarnast punast aktsenttriipu või iluliistudel näiteks. Varuratast standardvarustuses enam polegi, ainult kompressor ja paranduskomplekt, selliselt mina kuhugi minna ei julgeks, seega tuleks ratas kohe lisaks osta sest koht pakiruumi põhjas selleks siiski on, vähemalt sellele alamõõdulisele abirattale. tegelikult kannataks sinna ilmselt ka täismõõdus ratta panna kui alumine pakiruumi põhi ära võtta.
Pisikestest vigadest hoolimata on tegu autoga mis välimuse ja kasutusomaduste poolest mulle meeldib ja hinna ning kvaliteedi suhe on sukidel alati paigas olnud. Salongis oli väljas ka uus S-Cross, kunagi tahaks ka seda proovida. Seest polnud vanaga nagu eriti vahet kuid esiosa oli täiesti teine, kuidagi kurja ilmega ning rehvid/veljed suuremad, seega ka kliirens suurem. Mootor aga Vitarastki väiksem 1L turbo.
 Veel pilte  Ametlik info 

Kommentaare ei ole: