3.5.08

27.04 XDream Kloogal

JIT-Team oli seekord stardis täiesti uues koosseisus: Kersti, Taavi ja Iljar. Kersti oli varem osalenud B rajal, seega tegu polnud algajaga. Aga et kõik ilusti ära rääkida pean alustama päevast enne XDreami.
Kersti elab Tartu kandis, seega pidin ta laupäeval peale lõunat peale korjama ja Taavi juurde Kiisale suunduma. Esimene takistus ilmnes kui hakkasime Kersti ratast minu auto katusele panema - tema rattahoidja oli mõeldud "aero" tüüpi katuseraamile ja tavalisele seda kinnitada ei saanud. Autos ringi vaadates leidsin ühe tugeva kaablisideme ja kohe tekkiski "mägiaivari" tüüpi idee kuidas rattahoidja kinnitada. Aga õnnetuseks oli seda tugevat sidet ainult üks, nõrgemaid polnud raske isegi käega puruks tõmmata, seega need küll midagi kinni hoida poleks suutnud. Siiski kuidagi sai ratas paika ja suundusime esimesse ettejuhtuvasse ehituspoodi et kaablikrõpse juurde hankida, see ka õnnestus, kuid ühekaupa neid ei müüdud ja paki hind oli 200.- Pean mainima, et hiljem leidsin autost veel ühe krõpsu, seega oleks see kulutus võinud olla olemata..
Kiisal selgus järgmine jama: Kersti rattahoidja võti oli kadunud, omaarust olin selle istme peale pannud kui ratast kinnitasin aga kuhu tegelikult, see on seni teadmata, igatahes lõppes see luku välja puurimisega.. Ainuke hea asi selle juures on, et Thule asjadele saab lukke ka eraldi osta ja need pole hirmkallid - 85.-eeq.
Kloogale läksime juba Taavi autoga ja kohale jõudes selgus, et miskit on puudu: minu rulluisud nimelt. Korraks tekkis mõte, et uisud oli tagasi minu autosse tõstnud Kersti kättemaksuks rattahoidja luku eest aga loodan, et see nii ikka polnud ja tegemist oli lihtsalt eksitusega. See polnud üldse hea uudis, et pean rulluisuetapi joostes läbima aga aega polnud enam tagasi Kiisale uiskude järgi minna.
XDream algas seekord kanuuetapiga Klooga järvel. See järv oli keskelt väga madal aga kõva põhja asemel oli seal muda mille sügavust päris mitmed ka proovisid. Ühel teamil näiteks oli õnnestunud kanuu ära uputada pea keset järve nii, et ainult üks ots paistis vee peal. Kanuuetapil pidi punkte võtma ainult üks liige ja selleks valisime Taavi, temale oli juba stardis saanud ka suurema mäluga SI pulk (vähemalt meie arust). Kanuuetapi pikkus oli umbes 8km ja meil kulus aega selle läbimiseks 1h 47min.
Kanuule järgnes umbes 6km pikk jooksuetapp milleks kulus umbes tund. Kõige rohkem võttis seal aega kahe teineteisest suht kaugel asuva punkti vahel liikumine kõrgepingeliini alust mööda kus tuli läbida vonklevat oja ja ronida oksterägastikus.
Rattaralli orienteerumise mõistes on midagi muud kui maantesõit - sisuliselt on tegu legendi järgi orienteerumisega, et 100m ja ristmikult paremale jne. Selle ala pikkus oli ~16km. Sinna mahtus ka 2 lisaülesannet: objektide kauguse hindamine ja NATO sõjaväe viievõistluse takistusraja läbimine. Loodusesse oli paigutatud 3 orienteerumisprismat ja kahe suunas neist oli suunatud binoklid ning üht sai näha läbi peene torukese. Võistlejate ülesanne oli kolme märgi summaarse kauguse hindamine ja iga eksitud 100m andis 1min karistusaega mis tuli kohapeal ära istuda. Meie pakutud 1500m osutus piisavalt täpseks, et pääsesime kohe edasi ilma karistuseta. Takistusrajal tuli aga ronida redeleid pidi, ületada erineva kõrgusega seinu ja poome ja roomata väikses tunnelis. Füüsiliselt osutus see päris väsitavaks peale juba läbitud võistluse osa ja pidime pidevalt teineteist abistama kõrgematest asjadest üle saamiseks.
Järgnes 5km rulluisku mis mul tuli siis joostes läbida aga õnneks oli rada selline, et jätsin lõpp-punkti jooksmata ja ootasin teisi jookksu ehk coastaleeringu alguspunktis. Minu ühe läbimata punkti tõttu saime 15min trahvi aga see oli köömes antud olukorras. Muidugi polnud meie probleemid veel läbi, nimelt polnud me Taaviga arvestanud, et jooksuetappe võib mitu olla ja olime jooksujalanõud jätnud rattavahetusalasse, kuhu me nad ka unustasime isegi peale võistlust. Seega coastaleering ehk umbes 4km rannas ronimist ja liikumist tuli teha rattakingadega. Õnneks vähemalt rulluisu rajal joostes sain kasutada Kersti botaseid mis õnneks polnudki liiga väiksed. Coastaleeringu eel hoiatati meid, et 26 punkti tuleb läheneda pangalt ja tagasi üles ronida, panga ja aia vahel olla keelutsoon ehk tollilao territoorium. Meil sellega seoses probleeme ei tekkinud kuid näiteks Medisoft ja veel 2 teami said DQ selle tõttu, et eneselegi ootamatult sattusid nad kahe aia vahele, kusjuures kaardil oli märgitud õueala, mitte keelatud territoorium. See tolliladu muide sisealdas tervet platsitäit tuliuusi mersusid ja Hondasid. Vot siin oleks võinud olla lisaülesanne et arvata ära võimalikult täpselt mitu miljonit seal pargitud on või kui paljudele autodele saab pangalt kiviga visates pihta :-)
Jälle rataste selga aga mitte kauaks, kohe oli lisaülesanne - köiega laskumine vanast veetornist mis oli umbes 35m kõrge. Taavis ja minus tekitas see lisaülesanne suurt rõõmu, olime ju mõlemad tegelenud kaljuronimisega ja köied polnud võõrad aga Kersti nii optimistlik polnud. Õnneks pidi selle läbi tegema ainult 2 võistkonna liiget, siiski ka Kersti pani traksid peale ja kiivri pähe ning ronis meie järel üles... ja siis alla tagasi. Me Taaviga muidugi nautisime laskumist ja vaadet. Natuke rattasõitu ja järgmine ülesanne - rannas tuli laduda kividest torn kõrgusega 110cm. Teiste ehitatud torne lõhkuda ei tohtinud ja see oli kahju, sest esimesed olid ära kasutanud kõik head (tellis)kivid. Meil läks ikka päris tükk aega enne kui püramiid pidama jäi, enne varises mitu korda kokku. Kogu rattaetapp oli ca 20km aga enne päris lõppu oli veel üks ülesanne - väike kirves tuli visata ca 3m kauguselt pakku kinni. 3 katset oli võistkonna kohta ja meil see ei õnnestunud, karistuseks tuli läbida takistusrada, mis tähendas suurtest kividest hunnikus märgitud rada pidi ronimist. Peale seda ei õnnestunud Taavi SI pulgaga aega kinni panna ja nagu finishis selguski, olime arvanud valesti, hoopis 2 pulka olid suure mäluga ja üks väikse, see muidugi Taavil.
Ja olimegi õnnelikena finishis, ilusti ajas ja mitte väga laibastunud. Oli vist parim xDream üldse !
Tulemuseks siis 80. koht 105 lõpetanud teami hulgas ja 21. segavõistkondade arvestuses. Tulemused